4004 TÜBİTAK DOĞA EĞİTİMİ VE BİLİM OKULLARI ÇAĞRISI KAPSAMINDA PROJE BAŞVURUMUZU YAPTIK
Bilimsel bilginin toplum ile buluşturulmasını ve yaygınlaştırılmasını, bilginin mümkün olduğunca görselleştirilerek, etkileşimli uygulamalarla anlaşılır bir biçimde kazandırılmasını ve katılımcıların bilimsel olguları fark etmelerini sağlayarak, merak duygularının, araştırma, sorgulama ve öğrenme isteklerinin teşvik edilmesini amaçlayan 4004 TÜBİTAK Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Çağrısı Kapsamında "Zihinsel Yetersziliği Olan Öğrencilere Matematik Öğretimi İçin Örnek Uygulamalar" projesinin başvurusunu tamamladık.
Projenin amacı, sınıf öğretmenlerinin zihinsel yetersizliği olan öğrencilere matematik öğretmeye yönelik planlar ve materyaller oluşturmalarına destek olarak bilimsel dayanaklı yöntemler içeren etkinlikler kullanmalarını sağlamaktır. Projenin çalışma grubunu Türkiye'nin farklı bölgelerinde görev yapan, cinsiyet açısından sayıca eşit ve daha önce proje konusuna benzer bir konuda projeye katılmamış 24 sınıf öğretmeni oluşturacaktır. Projede yer alan etkinlikler; bilgisayar laboratuvarı, drama atölyesi, tasarım atölyesi ve orman okulu gibi zengin öğrenme materyalleri içeren ortamlarda gerçekleştirilecek olup sınıf öğretmenlerinin zihinsel yetersizliği olan öğrencilere matematik öğretimine ilişkin bilgiyi görselleştirilmiş ve etkileşimli uygulamalarla elde etmelerine önem verilecektir. Etkinlik sürecinde ilk olarak, zihinsel yetersizlikte bilişsel özellikler ve matematik becerileri, matematik öğretiminde yaşanan güçlükler, nedenleri ve müdahale yöntemleri, matematik performansının değerlendirilmesi ve bireysel planlar konularında teorik bilgiler verilecektir. Teorik bilgilerin ardından zihinsel yetersizliği olan öğrenciler için bireysel planların oluşturması (eğitim, öğretim ve ders planı), materyal geliştirme ve bilimsel dayanaklı yöntemlere ilişkin uygulamalı eğitimler sunulacaktır. Proje sonucunda sınıf öğretmenleri, zihinsel yetersizliği olan öğrenciler için matematik derslerinde kullanabilecekleri planları, materyalleri ve etkinlileri tasarlama becerilerini edinmiş olacaklardır. Sınıf öğretmenlerinin eğitimler sonucunda elde edecekleri bilgi, deneyim ve araştırma motivasyonu sayesinde matematiksel bilginin zihinsel yetersizliği olan öğrencilerle buluşmasına katkı sunmaları beklenmektedir.
Bayburt İl Milli Eğitim Müdürlüğü yürütücülüğünde gerçekleştirilmesi planlanan projeye Türkiye'nin farklı üniversitelerinde görev yapan akademisyenler katkı sunmaktadır.
Prof. Dr. Hatice BAKKALOĞLU-Ankara Üniversitesi
Doç. Dr. Levent AKGÜN-Atatürk Üniversitesi
Doç. Dr. Ahmet YIKMIŞ-Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Doç. Dr. Mesut Öztürk-Bayburt Üniversitesi
Doç. Dr. Betük KÜÇÜK DEMİR-Bayburt Üniversitesi
Doç. Dr. Dilşad GÜVEN AKDENİZ-Bayburt Üniversitesi
Dr. Öğretim Üyesi Kürşat KARA-Bayburt Üniversitesi
Dr. Öğretim Üyesi Nesime Kübra TERZİOĞLU-Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Öğr. Gör. Dr. Tunahan FİLİZ-Bayburt Üniversitesi
Araş. Gör. Samet Burak TAYLAN-Ankara Üniversitesi
Araş. Gör. Burak ÇARŞANBALI-Ankara Üniversitesi
Araş. Gör. Rümeysa ÇAKIR-Ankara Üniversitesi